Rok 2017 dla transportu – o czym powinieneś wiedzieć?

Rok 2017 zapoczątkował w Polsce duże rewolucje w branży transportowej. Rosyjskie embargo utrzymuje stan kryzysu, przez który na rynku pozostają tylko najwięksi przedstawiciele transportu i spedycji. Raport pokazuje, że tylko w 2015 roku upadłość ogłosiło aż 41 firm. Czy ten stan się utrzyma? Jak dziś wygląda transport towarów w Polsce i poszczególnych miastach? Jakie towary transportujemy i dokąd?

Na chwilę obecną w polskiej branży transportowej zatrudnionych jest blisko pół miliona osób. Liczba ta wciąż wzrasta, bowiem młodzi pasjonaci dostrzegają w zawodzie duży potencjał i szansę na stabilizację zawodową, co w dobie globalnego kryzysu gospodarczego jest cenione ponad wszystko. Wielu z nich stara się zdobyć kwalifikacje na przewóz ładunków ADR. Do tego celu potrzebne są bowiem specjalistyczne uprawnienia.

Transport w Olsztynie i innych, dużych miastach Polski

Jeśli przyjrzeć się z bliższa działalności transportowej w naszym kraju zauważymy, że mniejsze lub większe przedsiębiorstwa rozwijają się niemalże w każdym mieście. Najwięksi „giganci transportowi”, w ofercie których znajdziemy zarówno przewóz krajowy, jak i międzynarodowy skupiają się jednak jedynie w dużych aglomeracjach. Jedną z nich jest Olsztyn, w którym transport mimo rynkowych perturbacji wciąż utrzymuje się na stabilnej pozycji.

Nasza firma świadczy usługi transportowe w Olsztynie z kilku istotnych powodów, którymi prawdopodobnie kierują się również nasi rywale:

  • Olsztyn jest miastem dużych możliwości. Włodarze miast wciąż inwestują w rozwój lokalnej infrastruktury;
  • W Olsztynie również skupia się wielu potencjalnych pracowników, którzy na swoim zawodowym koncie posiadają nie tylko wieloletnie doświadczenie, ale również wysokie kwalifikacje;
  • Transport towarów w Olsztynie obejmuje zarówno przewóz ładunków ADR, jak i innych surowców.

Co transportowane jest dziś najczęściej?

Transport zarówno w Olsztynie, jak i innych miastach Polski skupia się w dużej mierze na przewozie samochodów. Na podstawie zgromadzonych informacji pokazujemy jak przedstawia się transport towarów w zależności od ich kategorii:

  • Samochody – 16,5%
  • Inne materiały niewymienione w zestawieniu – 16,5%
  • Palety i towary na paletach – 14,8%
  • Materiały budowlane i wykończeniowe – 11,8%
  • Maszyny (również rolnicze) – 11,1%
  • Meble i sprzęt AGD – 8%
  • Materiały sypkie – 6%
  • Pojazdy inne niż samochody i maszyny rolnicze – 5,3%
  • Przeprowadzki – 3,5%
  • Produkty spożywcze – 2,2%
  • Paczki i towary w paczkach – 1,7%
  • Przewóz osób – 0,9%
  • Obiekty ponadgabarytowe – 0,8%
  • Budynki (np. altany) – 0,7%.

Wyrażenia procentowe zostały określone na podstawie analizy dotyczącej 22,500 zapytań potencjalnych klientów zrzeszonych w jednym z największych portali internetowych kojarzących wykonawców ze zleceniodawcami.

Transport Olsztyn – dokąd transportujemy?

Z innych informacji udostępnionych przez firmy analityczne wynika, że transport w Olsztynie skupia się przede wszystkim na przewozie krajowym. Liczba zamówień oscyluje bowiem w granicach 55% wszystkich zapytań klientów. Importem towarów poza granice kraju interesuje się 25% klientów, eksportem z kolei 17%. Pozostały odsetek zamówień dotyczy szeroko rozumianego transportu międzynarodowego (głównie do Niemiec, Belgii, Wielkiej Brytanii i Francji)

Przewóz ładunków ADR – czy każdy może świadczyć takie usługi?

Do naszej firmy często napływają zapytania dotyczące transportu ADR, czyli materiałów niebezpiecznych. Aby świadczyć na najwyższym poziomie usługi w tym zakresie przedsiębiorstwa muszą na bieżąco inwestować w nowoczesną flotę pojazdów, szkolenia dla kadry pracowniczej oraz bieżące dostosowywanie się do zmieniających się przepisów prawnych, które w przypadku transportu ładunków ADR są niezwykle rygorystyczne.

W branży transportowej panuje kryzys, ale nie staje on na przeszkodzie, aby świadome swoich celów firmy mogły wciąż się rozwijać. Branża transportowa od zawsze była, jest i na zawsze pozostanie podstawą funkcjonowania zarówno polskiej, jak i międzynarodowej gospodarki. Bez transportu i spedycji import i eksport byłby niemożliwy a to odbiłoby się rykoszetem na sytuacji gospodarczej każdego kraju.

Leave a Comment

*

*

*Required fields Please validate the required fields